چاپ | چاپ کاتالوگ،چاپ لیبل،چاپ بروشور،چاپ ست اوراق اداری

چاپ افست شامل : چاپ بروشور،چاپ کاتالوگ،چاپ فلایر و خدمات چاپ ست اوراق اداری تبلیغاتی و صنعتی

چاپ | چاپ کاتالوگ،چاپ لیبل،چاپ بروشور،چاپ ست اوراق اداری

چاپ افست شامل : چاپ بروشور،چاپ کاتالوگ،چاپ فلایر و خدمات چاپ ست اوراق اداری تبلیغاتی و صنعتی

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۳ ثبت شده است

انواع ساک دستی و مزایای ساک دستی سازگار با محیط زیست

شبکه چاپ | سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر



انواع ساک دستی و مزایای ساک دستی سازگار با محیط زیست
 

 

 

 

ساک خرید کالایی است که تقریباً هر فروشگاهی باید از آن استفاده کند. اکثر مغازه ها از لوگوها یا تصاویر ساده بر روی ساک دستی های خود استفاده می کنند. برخی نیز سعی می کنند که در طراحی آن خلاقیت داشته باشند. در این مقاله، انواع مختلف ساک دستی و همچنین مزایای ساک دستی های سازگار با محیط زیست، بررسی شده است.

 

ساک دستی چیست؟

ساک های دستی ساک هایی در اندازه متوسط هستند؛ به طور معمول حدود 20-10 لیتر (2.5 تا 5 گالن) حجم دارند (گرچه نسخه های بسیار بزرگتری نیز وجود دارد) و توسط خریداران برای حمل محصولات خریداری شده استفاده می شود (شاپینگ بگ). برخی از آنها به عنوان محصولات یکبار مصرف قابل استفاده هستند. اگرچه ممکن است افراد از آنها برای ذخیره سازی یا به عنوان سطل و غیره، مجدد استفاده کنند.

انواع ساک دستی

ساک دستی ها در 4 دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. ساک دستی پلاستیکی

ساک دستی پلاستیکی از روغن خام تهیه شده است که به یک ماده سخت یا نرم تبدیل می شود. ساک دستی های پلاستیکی فقط برای یک نسل وجود داشته اند. در این زمان کوتاه، راحتی شدید در استفاده از آنها باعث شده تا در همه جنبه های زندگی گسترش پیدا کنند. با این حال، تجزیه آنها یک فرایند بسیار طولانی است. در واقع، آنها هرگز به طور کامل تجزیه نمی شوند و در دریاها و اقیانوس ها تجمع پیدا می کنند.

ساک دستی های پلاستیکی با توجه به تجزیه آن ها، در 3 گروه اصلی طبقه بندی می شوند:

  1. ساک دستی های پلاستیکی پلی اتیلن

این دسته رایج ترین ساک دستی های پلاستیکی هستند که از روغن خام تهیه می شوند. تجزیه آنها 700 الی 1000 سال طول می کشد و در شرایط نامساعد هرگز تجزیه نمی شوند.

ساک دستی های پلاستیکی به قطعات کوچکتر تجزیه می شوند و ترکیبات سمی را در این فرآیند ساطع می کنند. آنها همچنین مواد غذایی مهلک آور برای ماهی ها، پرندگان و حیوانات را ایجاد می کنند. اگرچه پلاستیک پلی اتیلن قابل بازیافت است، اما فقط 1 تا 3٪ از این میزان به فرآیند بازیافت می رسد.

  1. ساک دستی های پلاستیکی با فرآیند تجزیه شتاب دهنده

این ساک دستی های پلاستیکی معمولاً به اشتباه ساک دستی های پلاستیکی تخریب پذیر نامیده می شوند. علاوه بر پلی اتیلن، این ساک دستی های پلاستیکی حاوی مولکول هایی با منشاء گیاهی هستند. در مورد پایداری محیطی این نوع ساک دستی های پلاستیکی اختلاف نظرهای زیادی به وجود آمده است، زیرا اگرچه فرآیند تجزیه سرعت می یابد، اما کیسه ها هرگز به طور کامل از بین نمی روند. این مواد توسط باکتری ها به تکه های کوچکتری شکسته می شوند که برای محیط زیست و پرندگان و حیوانات تهدید به شمار می رود.

  1. ساک دستی پلاستیکی 100 درصد تخریب پذیر

این ساک دستی های پلاستیکی از مواد قابل تجزیه 100 درصد باکتریایی مانند ذرت، نارگیل یا نشاسته برنج، پروتئین سویا و غیره ساخته می شوند. آنها در شرایط مطلوب 100٪ قابلیت تجزیه پذیری دارند و فرآیند تجزیه فقط مدت زمان کمی طول می کشد. با این حال، هزینه های تولید آنها باعث افزایش قیمت های جهانی محصولات غذایی می شود.

  1. ساک دستی کاغذی

ساک دستی کاغذی دارای دسته تقویت شده و قسمت تحتانی برای تحمل وزن بیشتر است. از این ساک دستی برای بسته بندی وسایلی همچون لباس، کفش، هدایای سنگین و یا حتی محصولات الکترونیکی استفاده می شود.

تفاوت بین ساک دستی خرید کاغذی و ساک دستی مواد غذایی کاغذی در این است که ساک دستی خرید از مواد کاغذی ضخیم استفاده می کند. در حالی که در ساک دستی غذا، همیشه از کاغذ کرافت و نازک استفاده می شود.

برای چاپ ساک دستی های کاغذی از سه نوع مقوای کرافت، مقوای پشت طوسی و مقوای گلاسه استفاده می شود.

 



 

 

  1. ساک دستی خرید قابل استفاده مجدد

ساک دستی خرید قابل استفاده مجدد، نوعی ساک دستی خرید است که بارها و بارها قابل استفاده است. این ساک دستی جایگزینی برای ساک دستی های کاغذی یا پلاستیکی یکبار مصرف است. این نوع ساک غالباً یک ساک دستی است که از پارچه هایی از قبیل بوم و الیاف طبیعی ساخته شده است و نسبت به کیسه های پلاستیکی، از دوام و کیفیت بالاتری برخوردار است و امکان استفاده مجدد را دارد.

ساک دستی خرید قابل استفاده مجدد نوعی ساک دستی حمل و نقل است که برای فروش در سوپر مارکت ها و فروشگاه های پوشاک در دسترس است.

  1. ساک دستی زیست تخریب پذیر

ساک دستی های زیست تخریب پذیر با استفاده از موادی ایجاد می شوند که پس از مدت زمانی کاملاً تجزیه شوند. گفته می شود بیشتر ساک دستی های زیست تخریب پذیر ظرف مدت سه سال تجزیه می شوند، اگرچه بسیاری از آنها در زمان کمتری کاملاً متلاشی می شوند. این ساک دستی ها هیچ اثر قابل رؤیتی ندارند و کاملاً برای محیط زیست بی ضرر هستند.

ساک دستی های زیست تخریب پذیر به منظور تجزیه به دو عنصر اصلی نیاز دارند. ساک دستی ها باید در معرض اکسیژن و نور قرار گیرند. بنابراین، کیسه های زیست تخریب پذیر فقط پس از قرار گرفتن در معرض نور و هوا، شروع به تجزیه می کنند. بسیاری از خرده فروشان و مشاغل استفاده از ساک دستی های زیست تخریب پذیر را پذیرفته اند. با وجود فواید واقعی فراوان، نگرانی های بسیاری وجود دارد که هنوز هم باید به آنها توجه کرد.

مزایای استفاده از ساک دستی های زیست تخریب پذیر

در ادامه، مزایای استفاده از ساک دستی زیست تخریب پذیر در 6 مورد بررسی شده است:

  1. آلودگی

ساک دستی پلاستیکی به راحتی تجزیه نمی شود و یکی از دلایل اصلی آلودگی محیط زیست هستند. این ساک دستی در تخریب محیط زیست نقش دارد. معمولاً یک کیسه پلاستیکی بسته به محیط آن، 15 تا 1000 سال طول می کشد تا تجزیه شود. این امر در مواد سازگار با محیط زیست مانند پنبه، بوم، بامبو و الیاف مواد خوراکی، صادق نیست و این مواد زود تجزیه می شوند.

ساک دستی های ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست همیشه مقرون به صرفه بوده و جایگزین بسیار بهتری برای ساک دستی های پلاستیکی هستند.

  1. عدم نیاز به بازیافت

ساک دستی پلاستیکی نیاز به بازیافت دارد، اما به دلیل اینکه هزینه بازیافت این ساک دستی ها بسیار بیشتر از ارزش تولیدی آنها است. اگر از ساک دستی هایی که از بازیافت مواد طبیعی ساخته شده اند استفاده شود، دیگر نیازی به بازیافت نیست.

  1. ماندگاری بالا

خریداران همیشه به دنبال چیزی هستند که برای مدت طولانی دوام داشته باشد. ساک های قابل استفاده مجدد به اندازه کافی با دوام هستند که می توانند برای مدت زمان زیادی استفاده شوند. اگر به درستی از آن ها نگهداری شود، می توانند در زندگی روزمره ما کاربرد داشته باشند. ساک دستی های قابل استفاده مجدد در صورت نگهداری صحیح، در معرض ساییدگی و پارگی مکرر قرار نمی گیرند. بنابراین، می توانید با استفاده مجدد، بارها مواد غذایی و غیره را با خیالی آسوده از طریق این ساک دستی ها حمل کنید.

  1. حفاظت

ساک دستی های ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست مستعد تراوش نیستند. اگر مواد غذایی موجود در ساک دستی ریخته شود، مواد از ساک دستی به بیرون نشت نمی کند.

  1. جذابیت بصری

ساک دستی های ساخته شده از مواد طبیعی همیشه یک کالای ایده آل برای بازاریابی هستند. ساک دستی هایی که قابل استفاده مجدد هستند، دارای نشان تجاری، اطلاعات تماس و پیام ویژه ای برای مشتریان است.

  1. گرم شدن کره زمین

ساک دستی های پلاستیکی برای محیط زیست مضر هستند و یکی از دلایل آلودگی کره زمین محسوب می شوند. با استفاده از ساک دستی پلاستیکی، محل های دفن زباله بیشتر شده و در گرم شدن کره زمین نقش دارند. با استفاده از ساک دستی های سازگار با محیط زیست، استفاده از مواد پلاستیکی کمتر می شود و در کاهش گرم شدن زمین مؤثرند.

جهت تهیه ساک دستی کاغذی می توانید از خدمات شبکه چاپ بهره مند شوید. ساک دستی کاغذی در این مجموعه با متریال زیر تولید می شود:

1- ساک دستی گلاسه

2- ساک دستی کرافت

3- ساک دستی کاغذ تحریر و مقوای پشت طوسی

صحبت پایانی

شاپینگ بگ ساک دستی است که برای حمل مواد خریداری شده مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر اثراتی که این ساک دستی ها در بازاریابی دارند، استفاده از ساک دستی های سازگار با محیط زیست، در حفظ سلامت محیط زندگی بسیار مؤثرند.

 


منبع

  • شبکه چاپ

طراحی جعبه


 

شناخت انواع جعبه و بسته بندی مناسب و استاندارد؛ گام موثر در ارتقا سطح تجاری

 

انواع جعبه و بسته‌بندی مناسب و استاندارد یکی از مواردی است که انواع کسب‌وکارها در سطح خرد و کلان روزی با آن سروکار خواهند داشت. در دنیای بسته‌بندی، بسیاری از مردم در مورد انواع مختلف جعبه‌ها و اصطلاحات مورد استفاده برای توصیف آن‌ها سردرگم هستند. در این مقاله با اواع جعبه و بسته‌بندی بیشتر آشنا خواهید شد.

 

اهمیت چاپ جعبه و بسته‌بندی مناسب و استاندارد

جعبه‌های بسته‌بندی نقش بسیاری در تجارت دارند. آن‌ها از محصول محافظت می‌کنند، ایمنی آن‌ها را فراهم می‌کنند، ثبات را افزایش می‌دهند و ظاهری جذاب را برای محصولات به همراه دارند. در ادامه به توضیحاتی راجع به اهمیت استفاده از جعبه پرداخته شده است:

 

· حفاظت

این هدف اصلی جعبه‌ها است. محصولات ممکن است در حین  جابه‌جایی و نگه‌داری آسیب ببینند. جعبه‌ها محصولات را در سراسر زنجیره حمل‌ونقل دست نخورده نگه می‌دارند. آن‌ها همچنین از محصولات در برابر نور، گرما، رطوبت و سایر عوامل خارجی محافظت می‌کنند.

 

· ایمنی

جعبه‌ها نقش دیگری هم دارند که محتویات داخل آن را ایمن نگه می‌دارند. شما می‌توانید اطلاعات مهمی را درباره محصول و ایمنی آن روی جعبه‌ها مثل تاریخ ساخت و انقضا، فهرست مواد تشکیل‌دهنده و نحوه استفاده از دستورالعمل روی آن چاپ کنید. علاوه‌بر این، محصولات باید از تمام مواد شیمیایی مضر، طعم‌ها و بوهای محیط اطراف در امان بمانند. به‌طورکلی این عوامل نباید از مواد بسته‌بندی به محصول منتقل شوند.

 

· جذابیت

بسته‌بندی نقشی حیاتی در برندسازی و بازاریابی دارد؛ چراکه می‌تواند به افزایش جذابیت و در نتیجه ترغیب مشتریان به خرید محصول کمک کند. این مسئله کمک می‌کند تا کالای شما از بقیه محصولات موجود در قفسه متمایز شود و در عین حال اطلاعات مربوطه را در اختیار خریدار قرار دهد. قابل ذکر است که بسته‌بندی محصول نقش مهمی در تصمیم خرید مشتری دارد.

 

· قابلیت استفاده

مصرف‌کنندگان به‌دنبال بسته‌بندی‌های کاربردی و مفید هستند که کاربرپسند باشد. جعبه‌های بسته‌بندی شما باید به‌راحتی باز، بسته و حتی تا و مرتب شوند. علاوه‌بر این باید این قابلیت را هم داشته باشد که بتوان از آن استفاده مجدد و بازیافت کرد. جعبه‌ها همچنین باید طراحی بهینه‌ای داشته باشند که قابلیت استفاده آن را افزایش دهد. قابلیت استفاده مجدد آن‌ها روی تعداد فروش تاثیر مثبت دارد.

 

انواع جعبه و بسته بندی در محصولات متفاوت

محصولات تجاری به بسته‌بندی نیاز دارند. برای یک کالا وظیفه بسته‌بندی جلوگیری از آسیب دیدن محصولات است. برای دیگری، باعث می‌شود تا محصولات بهتر به‌نظر برسند و ارزش افزوده آن‌ها را افزایش دهد؛ بنابراین بسته‌بندی نقش مهمی در روند فروش موفق محصولات دارد.

نوع جعبه مورد نیاز شما به محصولات تجاری شما بستگی دارد. درصورت فروش محصولات کوچکتر، جعبه‌های مقوایی بهترین گزینه هستند. به‌طور مشابه، می توانید انواع دیگر جعبه‌ها را بر اساس محصولات و تجارت خود در نظر بگیرید. کارتن‌های تاشو (که به آن‌ها کارتن مقوایی یا جعبه‌های مقوایی هم گفته می‌شود) از رایج‌ترین انواع جعبه‌هایی هستند که در خرده‌فروشی‌ها مشاهده خواهید کرد. در بین تمام روش‌های بسته‌بندی، جعبه های کارتن تاشو از پرکاربردترین انواع آن محسوب می‌شوند.

جعبه کاغذی یکی از پرمصرف‌ترین جعبه‌های بسته‌بندی هستند و انواع مختلفی در اندازه‌ها و طرح‌های متفاوت را شامل می‌شود. با توجه به مواد و ضخامت کاغذ، جعبه‌های کاغذی به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بارزترین مزیت جعبه کاغذی قیمت پایین آن‌ها نسبت به سایر مواد است؛ بنابراین این نوع جعبه برای بسته‌بندی بیشتر محصولات انتخاب می‌شود. در ادامه چندین نوع جعبه کاغذی فهرست شده است.

 

· جعبه کارتن‌ راه راه

تخته موجدار (همچنین تخته فلوت) برای ساخت جعبه‌های موجدار از طریق چندین فرآیند از جمله برش قالب، فرورفتگی، اتصال و چسباندن جعبه استفاده می‌شود. یک تخته راه راه از چندین لایه مواد تشکیل شده است و برای ساخت به یک تکه مانند مقوا اکتفا نکرده است. سه لایه در کارتن راه راه عبارتند از: آستر داخلی و خارجی و لایه متوسط ​​از مواد موجدار.

لایه‌های مختلف ضخامت‌های متفاوتی دارند. یک دیوار تک دارای یک تخته تریپلکس است. کاغذ راه راه یک ماده ارتجاعی با وزن سبک است؛ بنابراین همیشه در حمل‌ونقل تعداد زیادی بسته استفاده می‌شود. مزیت دیگر آن ارزان‌بودن آن است، به‌طوری‌که اولین انتخاب برای بسته‌بندی است. کارتن‌های راه راه متعلق به محصولات سبز و دوست‌دار محیط زیست هستند، به همین دلیل همیشه اولین انتخاب بسته‌بندی در محصولات متفاوت است.

 

· جعبه مقوایی

جعبه‌های مقوایی که به آن کارتن‌های جعبه‌ای هم می‌گویند، نوع دیگری از جعبه‌های بسته‌بندی کاغذی است که به‌طور گسترده در تجارت بسیار استفاده می‌شود. مقوا از کاغذ ضخیم یا خمیر ضخیم ساخته شده است. این نوع کاغذ فقط یک لایه از مواد دارد؛ اما ضخامت آن ممکن است با توجه به استانداردهای مختلف، متفاوت باشد.

این نوع جعبه‌های بسته‌بندی برای حمل‌ونقل در مسافت‌های کوتاه مناسب‌تر است؛ چراکه هیچ ماده لایه‌ای برای ایجاد بافر ندارد و محافظت کمی دارد. ممکن است برای محافظت از محصولات به مواد بسته‌بندی اضافی مانند پلاستیک حباب‌دار و پرکننده‌های فوم نیاز داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محصولات در طول حمل و نقل ایمن می‌مانند و کاملا از آن نگه‌داری می‌شوند.

جعبه‌های مقوایی را می‌توان در سبک‌ها و اشکال مختلف برای بسته‌بندی هدایا تزئین کرد. قیمت این نوع از کاغذ پایین است و تولید زیادی دارد و می‌توان آن را در الگوهای زیادی طراحی کرد.

کاغذ کرافت یکی از انواع کاغذهایی است که همیشه به‌عنوان ماده‌ای برای ساخت جعبه‌های مقوایی استفاده می‌شود. رنگ سطح آن قهوه‌ای مانند است، از جمله ویژگی‌هایی مانند حفاظت از محیط زیست، آب گریزی و کشش بالا سبب می‌شود تا کرافت به‌طور گسترده در بسته‌بندی‌های مختلف استفاده شود.

 

· جعبه قابل حمل

کارتن قابل حمل معمولا برای بسته‌بندی کالا برای حمل راحت استفاده می‌شود. دقت شود که این نوع جعبه برای حمل‌ونقل در مسافت های طولانی مناسب نیست؛ چراکه بیرونی ناهموار با دسته‌هایی در بالای جعبه‌ها دارد و این نوع ساختار در طول حمل‌ونقل طولانی مدت به‌راحتی تغییر شکل می‌دهد. جعبه‌های قابل حمل برای بسته‌بندی راحت‌تر برخی از محصولات سنگین هم استفاده می شود.

 

· جعبه کارتن تخم‌مرغی

کارتن‌های تخم مرغ نوعی جعبه بسته‌بندی مخصوص هستند. ساختار آن با جعبه‌های معمولی متفاوت است. با توجه به شکنندگی تخم‌مرغ، کارتن تخم‌مرغ دارای نگه‌دارنده‌هایی در داخل جعبه است تا تخم‌مرغ‌ها ثابت بماند.

مواد پالپ بازیافتی پایدار معمولا برای تهیه کارتن تخم‌مرغ استفاده می‌شود؛ چراکه قیمت پایینی دارد و می‌تواند رطوبت را جذب کند تا تخم‌مرغ‌ها را خشک و تازه نگه دارد. از مواد پلاستیکی هم در این تولید آن‌ها استفاده می‌شود؛ اما با توجه به هزینه، کاربرد آن به اندازه مواد کاغذی نیست.

 

· جعبه کارتن آسپتیک

محصولات معمولی به بسته‌بندی معمولی دارند، درحالی‌که برخی از محصولات خاص به جعبه‌های بسته‌بندی هم نیاز دارند، از جمله آن‌ها می‌توان به محصولات مایعی مانند شیر، نوشیدنی‌ها اشاره کرد؛ اما بسته‌بندی این محصولات باید با هزینه کم و متفاوت از محصولات گران قیمت باشد؛ بنابراین کارتن آسپتیک برای این نوع از استفاده‌ها تولید شده است.

در این نوع از جعبه‌های بسته‌بندی از مواد مقوایی با روکش پلی اتیلن یا مواد بسته‌بندی مایع دیگر استفاده می‌شود. برای نگه‌داری محصولات مایع برای مدت طولانی‌تر، آب‌بندی جعبه به سطح بالایی نیاز دارد و پیوند استریلیزاسیون ضروری است. در این فرآیند ممکن است هزینه جعبه افزایش پیدا کند. جعبه در ‌دار یک نوع رایج کارتن اسپتیک است که در آن برای ریختن مایع داخل آن با فشاردادن و بازکردن در بالا و بیرون کشیدن قسمت بالایی آن راحت انجام می‌شود.

 



 

شناخت انواع جعبه


 

 

بسته‌بندی داخلی انواع جعبه

گاهی باتوجه حساسیت محصول به سرما، گرما، خاک، رطوبت یا شکنندگی علاوه‌بر استفاده از جعبه مقاوم لازم است تا به بسته‌بندی داخلی آن هم توجه ویژه شود. این خدمات ویژه که در شبکه چاپ باکسر قابلیت انجام دارد، برای انواع جعبه سفارشی‌سازی شده انجام می‌شود تا مشتریان شما مطمئن شوند شما به تمام جزئیان محصول خود دقت کافی را دارید. برخی از بسته‌بندی‌های داخلی رایج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلاستیک حباب‌دار
  • فوم پیچی
  • شیرینک‌کردن
  • ضربه‌گیر نایلونی یا پلاستیکی
  • کاغذ کرافت
  • بالشتک
  • کارتون خورد‌شده

 

شبکه چاپ باکسر؛ ارائه‌دهنده انواع خدمات در طراحی و چاپ جعبه

طراحی یا چاپ جعبه برای هر محصولی، با هر متریال و قیمتی، باید در زمینه طراحی و چاپ آن به‌خوبی عمل شود تا شرکت‌ها و برندها نتیجه مطلوب را از هزینه‌کردن برای بسته‌بندی خود به‌دست آورند. منظور از نتیجه مطلوب همان افزایش فروش است که صاحبان برند و کارخانه‌ها آن را حس کنند که با سفارشی‌کردن جعبه‌های محصولات خود تغییری در میزان فروش آن‌ها رخ داده است. البته که این پروسه زمان‌بری در حوزه بازاریابی محسوب می‌شود تا مشتری گذرا شما به مشتری دائمی تبدیل شود و به‌نوعی به برند شما اعتماد کند، به‌طوری از خیل عظیم مارک‌ها و برندها چشم بسته محصول شما را انتخاب کند.

شبکه چاپ باکسر با طراحی و چاپ انواع جعبه در گرماژهای متفاوت برای محصولات متنوع به این مرحله رسیده است که شما را در طراحی و تولید بهترین جعبه راهنمایی کند. کافی است تا شما به‌عنوان صاحبان کسب‌وکار بیان کنید که دقیقا چه چیزی را می‌خواهید، گرافیست‌ها و متخصصان چاپ مجموعه چاپ باکسر شما را به آن چیزی مدنظر دارید، می‌رساند. اگر در هر نقطه از ایران هستید، این مجموعه در ارسال بسته‌بندی‌ها در زمان و مکان درست رضایت شما را جلب می‌کند. اگر پس‌از خواندن این مقاله سوالی دارید یا قرار است سطح تجاری خود را با چاپ جعبه سفارشی بالا ببرید، کارشناسان شبکه چاپ باکسر باافتخار پاسخ‌گوی شما خواهند بود.

 



 

بسته بندی مناسب و استاندارد

منبع

  • شبکه چاپ