چاپ | چاپ کاتالوگ،چاپ لیبل،چاپ بروشور،چاپ ست اوراق اداری

چاپ افست شامل : چاپ بروشور،چاپ کاتالوگ،چاپ فلایر و خدمات چاپ ست اوراق اداری تبلیغاتی و صنعتی

چاپ | چاپ کاتالوگ،چاپ لیبل،چاپ بروشور،چاپ ست اوراق اداری

چاپ افست شامل : چاپ بروشور،چاپ کاتالوگ،چاپ فلایر و خدمات چاپ ست اوراق اداری تبلیغاتی و صنعتی

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

کاتالوگ چیست؟

شبکه چاپ | دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ معرفی کننده محصولات و خدمات شما است. در نگاه اول همه مشتریان در هنگام سفارش می‌دانند که کاتالوگ چیست؛ اما وقتی به عمل می‌رسند، «هرچه می‌دانی خودت طراحی کن» می‌شود. متأسفانه بسیاری این ابزار تبلیغاتی را به چشم دفترچه‌ای برای نمایش چند عکس از محصول می‌دانند. شاید آن‌ها کاتالوگ را با بروشور اشتباه می‌گیرند؛ اما باید گفت که یکی از مهم‌ترین ابزارهای معرفی محصول و تبلیغاتی است. روشی که اگر به درستی به کار گرفته شود، نقش بالایی در برندینگ شما خواهد داشت.

در این مقاله قصد داریم تا به توضیحات مختصری در خصوص کاتالوگ بپردازیم. در مقاله بعدی در خصوص هر کدام به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

تعریف کاتالوگ

کاتالوگ به صورت خیلی ساده‌تر شامل چندین برگ با جنس خاص است که در آن تمامی محصولات یا خدمات شرکت با جزئیات نوشته می‌شود. اشتباه نکنید! آن چیزی که شما در نمایشگاه‌ها به دست مشتریانتان می‌دهید، بروشور است. در کاتالوگ‌ها اطلاعات کامل‌تری باید نوشته شود. اطلاعاتی که مخصوص فروشنده یا افراد واسط بوده و از این رو شاید خیلی مناسب مصرف کننده نیستند.

مهم‌ترین مسئله در طراحی و چاپ کاتالوگ در تهران این است که اول از همه تمامی محصولات موجود باید با اطلاعات کامل نوشته شوند. برای همین باید فضای مناسبی برای درج تمامی اطلاعات در نظر گرفته شود. اگر تا به حال به کاتالوگ‌ها دقت کرده باشید، اندازه آن‌ها تقریباً برابر صفحه A4 است.

قبل از اینکه دلایل استفاده از کاتالوگ را بنویسیم، ابتدا بهتر است که نقش آن را در سیستم بازاریابی بدانیم. اینکه نقش آن در سیستم بازاریابی و برندینگ در کجا قرار دارد.

نقش کاتالوگ در بازاریابی

 در تعریف اولیه کاتالوگ آماده است که این ابزار به نوعی برای ارتباط اطلاعات بین فروشندگان است.  البته این بر اساس طراحی و نوع چاپ آن متفاوت است. کاتالوگ‌هایی که به صورت فیزیکی چاپ می‌شود،  بیشتر به دست شرکت‌های  همکار می‌رسد. آن‌هایی که در صفحه‌اینترنت قرار می‌گیرد، کاتالوگ دیجیتال گفته می‌شود. این نوع بیشتر  در دسترس بیشتر کاربران و مشتریان قرار می‌گیرد. برای همین باید گفت که کاتالوگ‌ها دیگر مانند گذشته ابزار معرفی نیستند.  آن‌ها خودشان یک ابزار جلب توجه کاربر هستند؛ به ویژه آن‌هایی که در خرید حساس هستند  و تا اطلاعات کامل به دست نیاورد، محصولی را خریداری نمی‌کنند

 از این رو کاتالوگ به ویژه آن‌هایی که در اینترنت قرار می‌گیرند و از طریق ایمیل ارسال می‌شوند،  به راحتی به اشتراک گذاشته خواهند شد. از این رو خود یک ابزار بازاریابی اینترنتی هم هستند

 البته در این حوزه، ما با یک اصطلاح ای به نام کاتالوگ مارکتینگ روبرو هستیم. اصطلاحی که فروشندگان و تولیدکنندگان از آن برای معرفی محصول و خدمات خود در مقیاس بزرگ استفاده می‌کنند. در واقع کاتالوگ مارکتینگ شکل حرفه‌ای از بازاریابی مستقیم است که جایگاه مهمی را در میان استراتژی بازاریابی دارد.  البته این اشتباه را نکنید! این بازاریابی به معنای دادن کاتالوگ به دست هر کسی نیست، بلکه برنامه‌ریزی برای رسیدن آن به کاربران هدف را گویند. حالا این می‌تواند به صورت دادن کاتالوگ فیزیکی به مشتریان باشد یا اینکه کاربران برای دریافت اطلاعات مورد نیاز آن را از سایت دانلود کنند.  

در واقع روشی است که شما با دادن اطلاعات کامل از طریق صفحه‌ای (چند کاغذ یا صفحه در کنار هم)  اطلاعات کامل را به مشتریان می‌دهید.  سپس آن‌ها با بررسی اطلاعات، محصول مورد نظر خود را خریداری می‌کنند.  برای همین است که بیشتر متخصصان بازاریابی بر کامل بودن اطلاعات محصول یا خدمات تأکید بیشتری دارند.

  • شبکه چاپ

چرا طراحی و چاپ برگه و کارت گارانتی لازم است ؟

شبکه چاپ | دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

طراحی و چاپ برگ گارانتی

کارت گارانتی یا برگ ضمانت نامه محصولات، تعهدی است که فروشنده به مشتری می دهد تا در صورت خراب شدن محصولات، آن ها را تعمیر یا تعویض کند. تعهدی که بیشتر هر چیزی اعتبار فروشنده را نشان می دهد. اعتبار در کارت گارانتی به دو صورت خود را نشان می دهد:

  • کیفیت خدمات پس از فروش و تعهد شرکت نسبت به انجام موارد درج شده روی کارت
  • نوع طراحی و کیفیت برگ گارانتی

مسلما اولین چیزی که در برگ کارت ضمانت توجه کاربر را به خود جلب می کند، طراحی و کیفیت آن است. شرکتی که به خدمات پس از فروش خود اهمیت می دهد، باید اول از همه به این قسمت توجه ویژه ای کند.

چرا باید به طراحی و کیفیت چاپ کارت گارانتی اهمیت دارد؟

هویت بصری به دور از هر گونه روش تبلیغاتی، این روزها بیشتر از هر چیزی توجه کاربر را به خود جلب می کند. حالا این مساله برای مواردی مانند کارت گارانتی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. برای این کارت ها اعتبار و هویت شرکت شما را نشان می دهد. اینکه شرکت شما بزرگ یا کوچ است، هیچ تفاوتی ندارد. شما وقتی ضمانت محصولی را تا مدت زمان معینی قبول می کنید، باید اول از همه آن را یک کارت گارانتی معتبر نشان دهد.

مشتریان به دلیل ضمانت کالا خریدار محصولات می شوند. برای آن ها داشتن کارت یا برگه ای که آن را نشان دهد، بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد.

داشتن کارت ضمانت نامه معتبر با طراحی بسیار زیبا و مقاوم باعث:

  • افزایش اعتبار شما پیش چشم مشتری می شود؛
  • افزایش ترغیب مشتری برای خرید می شود؛
  • بهبود سیستم بازاریابی و برندینگ شما می شود؛
  • یک مزیت عالی بین رقبا به حساب می آید؛
  • نشان دادن اصالت کالا می شود؛
  • افزایش اعتماد به برند و محصول می شود.

با چه انواعی از طراحی و چاپ کارت گارانتی روبرو هستیم؟

کارت گارانتی دیگر فقط شامل یک کاغذ فیزیکی نیست. این روزها انواع نمونه های دیگری هم به وجود آمده است که ضمانت نامه خدمات را نشان می دهد. در واقع نمونه هایی هستند که به مراتب ارزش بسیار بیشتری نسبت به کاغذ هم دارند:

  • لیبل
  • هولوگرام
  • برچسب امنیتی

طرح کارت ضمانت خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به برگ، لیبل و هولوگرام گارانتی به چشم یک تیکه کاغذ معمولی نگاه نکنید. این کاغذ گاهی از خود محصول ارزشمندتر است. برای اینکه شرکت در صورتی که شما این کاغذ را سالم به آن ها نشان دهید، خدمات پس ازفروش خود را عرضه خواهد کرد. از طرفی هم کاغذ یا لیبل باید به صورت چاپ شود که مشتری ترغیبی برای نگهداری آن داشته باشد؛ به عبارتی دیگر، آن را یک کاغد بی ارزش به حساب نیاورد. برای همین درطراحی کارت ضمانت باید نکات زیر حتما رعایت شود:

  • طراحی زیبا، ساده و منحصر به فردی داشته باشد؛
  • جنس مقاومی داشته باشد که در طول مدت آسیبی نبیند؛
  • از نماد لوگوی اصلی شرکت روی آن استفاده کند؛
  • روانشناسی طراحی و رنگ در طراحی کارت ضمانت استفاده شود.

سفارش طراحی کارت ضمانت نامه

در ظاهر در کارت ضمانت شماره محصول، مشخصات فروشنده و خریدار و مهر ثبت می کند؛ اما اینکه طراحی این المان ها به چه صورتی باشد، اهمیت دارد. اهمیت از این لحاظ که هم استفاده از آن راحت باشد و هم اینکه کاربر را ترغیب به خرید و خیال او را از بابت محصول یا خدمات دریافت شده راحت نماید. در واقع، تمامی ویژگی های بالا در آن در نظر گرفته شده باشد.

طراحی کارت ضمانت نامه فعالیت تخصصی است. نباید توقع داشت که با کار یک تا دو ساعت بتوان یک طرح کامل زد. طرح های بزرگ ضمانت نامه گاهی تا چند عدد می رود که فقط یک مورد انتخاب شود؛ اما جای نگرانی نیست، برای اینکه ما در شرکت ... در کنار شما برای طراحی انواع کارت ضمانت نامه، هولوگرام و حتی چاپ آن ها هستیم.

 

  • شبکه چاپ